به منظور استفاده از چگونگی تکامل بیومتریک درک چگونگی اجرای بیومتری صنایع خدمات مالی در وهله ی اول بسیار ضروری می باشد. در اینجا دو عامله محرکه وجود دارد: امنیت (به صورت واقعی و درک شده ) و راحتی. در حالی که بانکداری با موبایل به صورت یک هنجار جدید درآمده است، مهم این است که بخشی از مصرف کنندگان به ابزار موبایل برای خدمات مالی اعتمادی ندارند. این موضوع را می توان در رابطه با نحوه ی پرداخت با موبایل نیز درک نمود. بر اساس مطالعه ی اخیر توسط اقتصاد دانان دانشگاه آکسفورد بیش از نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند که پول و انتقال آن از طریق موبایل امنیت کمی نسبت به انتقال پول نقد دارد. بانکها این نگرانی های امنیتی را از طریق بیومتریکها مورد بررسی و خطاب قرار می دهند. و تقاضا نسبت به استفاه از بیومتریک بسیار بالا می باشد. اقتصاد دانان آکسفور این نکته را بیان نمودند که مصرف کنندگان بیشتر احتمال دارد که از انتقال پول با موبایل استفاده کنند. و این درصورتیست که بیومتریکها پیشنهاد گردند. اما موضوع ایمنی فراتر از درک مصرف کننده می باشد. واقعیت این است که موبایل بیشتر برای بانکداری و تجارت بکار می رود و تقلب در استفاده از تلفن همراه نیز افزایش می یابد. امنیت rsa این نکته را عنوان نمود که کلاهبرداری از طریق موبایل از 10 درصد از سال 2013 به 50 در سال 2015 رسیده است. علاوه بر این تعداد نقضهای داده ای در حال افزایش است. میلیارد ها اعتبار در سال 2016 به سرقت رفته و مسئله با این حقیقت که بسیاری از افراد رمز های عبور را در طول چندین حساب مورد استفاده قرار می دهند پیچیده شده است و باعث شده است که داده های بانکداری آنان در خطر باشد. بیومتریک ها این تهدید را کاهش می دهند. از طرف دیگر رمز های عبور نه تنها امن نیستند بسیار هم دشواری خاص خود را دارند. به خاطر سپاری کلمات عبور بسیار دشوار است و کاربر بایستی دو یا سه بار بین کلید ها شیفت کند تا رمز عبور به درستی پیچیده گردد. در مقابل راه حلهای بیومتریکی تا جایی در حال تکامل گرفتن هستند که استفاده از این راه حلها بسیار آسان باشد. و یک اسکن سریع با انگشت و صورت و چشم باعث می شود که دسترسی به حساب آسانتر گرد د. نتایج باعث مشارکت و رضایت بالا گردید. نگرشهای دیجیتالی که باعث می شود زیر ساخت بانکداری آنلاین و بانکداری با موبایل به نهاد های مالی برسد بیانگر این هستند که تعداد افرادی که از احراز هویت لمسی استفاده می کنند 26 درصد افزایش یافته است. در حقیقت مشتریان شروع به تقاضای بیومتریک نموده اند مطالعه ی ویزای اروپا نشان می دهد که 37 درصد از مردان اروپایی در صورتی که نهاد مالی بیومتریکی را ارائه ندهد بانک خود را تغییر می دهند. و بررسی نظر های مدرم و نظرا ت مردم در اپلیکیشن ها این یافته را تایید می کند. درک موضع مخالفان در رابطه با بیومتریک به منظور درک تکامل بیومتریک مفید می باشد. دو ایراد اصلی نسبت به بیومتریک این موارد می باشند که بیومتریکها می توانند هک شوند و می توان رمز عبور را تغییر داد ولی نمی توان بیومتریک را تغییر داد
. آنچه که واضح است این است که هیچگونه راه حل احراز هویتی صد درصد ضد هکر نمی باشد و درصورتی که بیومتریک تغییر یابد استدلال در اینجا وارد است که فرد به سختی می توانداثر انگشت و کره ی چشم و چهره را تغییر دهد. در اینجاست که قالبهای رمز گذاری شده و محل قالب یا الگو و تشخیص حیات فرد بکار می رود. استدلال دیگر در رابطه با یکی از معایب بیونتریک این است که بیومتریک بطور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد. رمز های عبور به راحتی فراموش می شوند و نیاز به بازنشانی رمز عبور وجود دارد. علاوه بر این رمز عبور می تواند به عنوان مکانیسم پشتیبان بکار رود. و این در زمانیست که بیومتریک کار نکند.
«گروه تحقیقاتی پلاسما»
02166954926 /////// 09123600694
ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،
مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری
پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر
Email: PDsabz@yahoo.com
Telegram: @PDsabz20
Instagram: Plasma_Consulting_Group